06/03/23

Podsumowanie naboru 2023

Artur Burszta

Strona cyklu

Strona A, strona B
Artur Burszta

Menadżer kultury. Redaktor naczelny i właściciel Biura Literackiego. Wydawca blisko tysiąca książek, w tym m.in. utworów Tymoteusza Karpowicza, Krystyny Miłobędzkiej, Tadeusza Różewicza i Rafała Wojaczka, a także Boba Dylana, Nicka Cave'a i Patti Smith. W latach 1990-1998 działacz samorządowy. Realizator Niemiecko-Polskich Spotkań Pisarzy (1993-1995). Od 1996 roku dyrektor festiwalu literackiego organizowanego jako Fort Legnica, od 2004 – Port Literacki Wrocław, od 2016 – Stacja Literatura w Stroniu Śląskim, a od 2022 – TransPort Literacki w Kołobrzegu. Autor programów telewizyjnych w TVP Kultura: Poezjem (2008–2009) i Poeci (2015) oraz filmu dokumentalnego Dorzecze Różewicza (2011). Realizator w latach 1993–1995 wraz z Berliner Festspiele Niemiecko-Polskich Spotkań Pisarzy. Wybrany podczas I Kongresu Menedżerów Kultury w 1995 roku do Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Kultury w Polsce. Pomysłodawca Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius. Współtwórca Literary Europe Live – organizacji zrzeszającej europejskie instytucje kultury i festiwale literackie. Organizator Europejskiego Forum Literackiego (2016 i 2017). Inicjator krajowych i zagranicznych projektów, z których najbardziej znane to: Komiks wierszem, Krytyk z uczelni, Kurs na sztukę, Nakręć wiersz, Nowe głosy z Europy, Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty, Pracownie literackie, Szkoła z poezją. Wyróżniony m.in. nagrodą Sezonu Wydawniczo-Księgarskiego IKAR za „odwagę wydawania najnowszej poezji i umiejętność docierania z nią różnymi drogami do czytelnika” oraz nagrodą Biblioteki Raczyńskich „za działalność wydawniczą i żarliwą promocję poezji”.

 

Czas na pod­su­mo­wa­nie tego­rocz­ne­go nabo­ru do pro­jek­tów Biu­ra Lite­rac­kie­go. W 81. odcin­ku „Stro­ny A, stro­ny B” wra­że­nia Anny Cie­plak i Joan­ny Muel­ler z lek­tu­ry zgło­szeń. Waż­ne infor­ma­cje dla osób, któ­re prze­sła­ły swo­je pro­po­zy­cje. Dane doty­czą­ce licz­by zgło­szeń, miast, z któ­rych pocho­dzi naj­wię­cej nade­sła­nych ksią­żek, prze­kro­ju wie­ko­we­go.

Dowie­my się tak­że, jak będzie prze­bie­gał pro­ces potwier­dza­nia udzia­łu w Pra­cow­niach, a następ­nie prac w poszcze­gól­nych gru­pach. Usły­szy­my, kie­dy zosta­nie ogło­szo­ny pro­gram festi­wa­lu oraz ruszy rezer­wa­cja wej­śció­wek i miejsc hote­lo­wych. Nie zabrak­nie tak­że naj­now­szych reko­men­da­cji muzycz­nych. Wygo­spo­da­ruj czas na audy­cję i szy­kuj się Trans­Port Lite­rac­ki 28!

 


Wyślij swo­je zgło­sze­nia do pro­jek­tów, do któ­rych trwa jesz­cze nabór:

Pra­cow­nia pra­cy nad książ­ką wier­szem 2023
dla osób, któ­re nie szu­ka­ją wydaw­cy, ale potrze­bu­ją wspar­cia redak­tor­skie­go dla książ­ki poetyc­kiej

Pra­cow­nia pra­cy nad książ­ką pro­zą 2023
dla osób, któ­re nie szu­ka­ją wydaw­cy, ale potrze­bu­ją wspar­cia redak­tor­skie­go dla książ­ki pro­za­tor­skiej

Pra­cow­nie prze­kła­do­we 2023
dla osób, któ­re tłu­ma­czą lub mają zamiar tłu­ma­czyć lite­ra­tu­rę z języ­ka cze­skie­go, islandz­kie­go, nider­landz­kie­go, nor­we­skie­go, serb­skie­go, węgier­skie­go i wło­skie­go

Pra­cow­nia czy­tel­ni­cza 2023
dla lubią­cych dys­ku­to­wać o książ­kach w dobo­ro­wym towa­rzy­stwie

Pra­cow­nia kry­tycz­na 2023
dla piszą­cych recen­zje, pro­wa­dzą­cych pod­ca­sty czy pro­gra­my na YouTu­be

Pra­cow­nia nauczy­ciel­ska 2023
dla nauczy­cie­li chcą­cych posze­rzyć swo­ją wie­dzę w obsza­rze współ­cze­snej lite­ra­tu­ry