Literatura pogrzebała więc karierę naukową
debaty / ankiety i podsumowania Jakub PszoniakGłos Jakuba Pszoniaka w debacie „Kroniki osobiste”.
WięcejFinałowy zestaw „Wierszy doraźnych 2018” autorstwa Jakuba Głuszaka, Pawła Harlendera, Aglai Janczak, Antoniny Małgorzaty Tosiek, Aleksandra Trojanowskiego, Jakuba Pszoniaka.
Laureatka konkursu na „Wiersz doraźny 2018”
Antonina Małgorzata Tosiek
tak na niego patrzę i chyba mu wstyd
o takie słowo to nic tylko się potknąć
Nawet byś się nie mógł przewrócić,
gdybyś wracał do domu pijany, zawsze
by się człowiek mógł oprzeć o jakieś
marmurowe albo piaskowcowe ręce,
tyle by było pomników w Pradze…
co ja tam mogę wiedzieć co mnie tam
może mierzić i robić mi przykro o tu głęboko
ja się urodziłam po drugiej stronie świata
w tej części kalendarza co ma dni na niebiesko
nie na czerwono więc mnie nie ma co boleć
kiedy mój dziadek oglądał w telewizji
jak Tadeusz Mazowiecki podnosi
w górę dwa wolne palce to płakał
ja dzisiaj obejrzałam jak połyskliwy pan
nad pewnym telewizyjnym paskiem
mówi narodowa zdrada spisek elit szlam
że nieprawda i wstyd opluj gnoja spal mu
ten plakat z rewolwerowcem co sobie kupił
w empiku za 49,99 żeby wolny żeby rynek
tak sobie dzisiaj myślałam napiszę wiersz
o gwatemali – wulkan utopił tysiąc domów
ale rozlała się we mnie taka złość jak lawa
że ktoś zabiera to jego dziadkowe płakanie
nie myślcie sobie że się nie wstydzę
tego mojego patosu i gówniarstwa
co je aż musiałam ubrać w wiersz
ale co jeżeli ktoś im tego nie zapamięta
sprzedam dom w którym już nie chcę mieszkać
sprzedam dom w którym ktoś kazał mi
sprzedam dom w którym trudno jest
Finaliści konkursu na „Wiersz doraźny 2018”.
Jakub Głuszak
Niezły wybieg: przy takiej przewadze pod każdym
względem przejść znienacka do heroicznej obrony
przed przeważającymi siłami własnymi.
Całą siłę włożyć w obronę zastanego
stanu wolności. Nie wybiegać przed szary
peleton, nie zbaczać z trasy wytyczonej pod
te właśnie stopy. Nie zrobisz jajecznicy, jak
nie rozbijesz jaj: potrzebna natychmiastowa
gotowość do święcenia: żadnych mrzeń, drogie kurki,
wolność, tak, ale wybieg też musi być.
Paweł Harlender
Robertom
powiem bez ogródek
możesz mnie zabić ale pod jednym warunkiem
że tamta koleżanka wyjdzie stąd żywa
to czyste zło
jak ta rekonstrukcja zamachu którą mi pokazałeś
to czyste zło należało między twarzami
przeradzało się w salwy śmiechu świst pał
pała to jest takie coś że jeden strzał potem zemdleć
czwarty zero szósty banki mydlane zblazowani biznesmeni patrzący
jak tu prysnąć koafiura na płask
czwarty zero szósty ustami teresy podnoszę spocony błękitny bidon
czwarty zero szósty piękne imię piękny imienia desygnat
czwarty zero szósty turnau je szyszynkę soyka kończy salceson
krotochwilna langusta zrzuca z czubka mech
czwarty zero szósty zespół falującej skóry
czwarty zero szósty odprysk hardcore’ów niemożebnych
czwarty zero szósty
dziesięć na dziesięć w skali apgar dziecko w brzuchu
naciska na nerw noga jej drętwieje
czwartego czerwca odblokowuję nową postać
czwartego czerwca źródło jest rozproszone ale wspólne
czwartego czerwca tysiąc dziewięćset siedemdziesiątego dziewiątego roku
papież jan paweł drugi odprawia mszę świętą na jasnej
górze w częstochowie
czwartego czerwca wysadzony z siodła hermeneuta
czwartego czerwca jam jest dyktandem głosi poezja
czwartego czerwca teresa mówi do mnie nie zabijaj honeta
czwartego czerwca panna która kuma anarchię lepiej niż konrad góra
postanawia zapomnieć wiedzę podpalić bibliotekę poetyk
czwartego czerwca to siedzi mi w głowie jak ta rekonstrukcja zamachu
którą mi zgotowałeś
czwarty zero szósty wszystkie punki zostaną zapamiętane
czwarty zero szósty jim morrison oddałby włosy by być w naszej skórze
czwartego czerwca wydoimy z ciebie marsze musztry
jestem wciąż za chudy na czwarty zero szósty
czwartego czerwca tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego pierwszego roku
jan paweł drugi odwiedza łomżę i radom
czwarty zero szósty odkąd mamy zestaw głośnomówiący pozwalają nam
na siebie warczeć gadać do siebie bzdury
czwartego czerwca dwie dziewuchy zdjęcie na tle pałacu kultury
polaroidem próbując uzyskać efekt z okładki pierwszego w polsce vogue’a
krzywizna była seksi
za nimi hotel marriott
czerwca czwartego jadę autobusem ja autyzm
w pociągu zabrakło mi śliny
czwarty zero szósty hierarchia hipotez na temat tego co może się wydarzyć
czwarty zero szósty błyskotliwy niesamowicie moduł w rozwijaniu
czasoprzestrzeni i w osiemdziesięciu pięciu procentach
to są mega pozytywne historie
czwarty zero szósty to repti ludziom zgotowali ten los
jestem wciąż za głupi na czwarty zero szósty
punk to jest zemsta indian
czytasz-strzelasz taki open majk w zerwanym wiązadle
skłot bez kawiarki to szmata
czwartego czerwca liczyłem prostokąty okien hotelu marriott
czwartego czerwca obserwowałem uszkodzone piksele
na wschodniej fasadzie hotelu marriott zabrakło mi serca
czwarty czerwca tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego siódmego roku
jan paweł drugi odwiedza kalisz
Aglaja Janczak
dzień w którym umarł Robert Brylewski
i w którym wszyscy o tym dzwonią
jest dniem, gdy myślę o ziemi i niebie
o tym, gdzie mu dobrze
i czy już wie
na spacerze pod nogi spada nagle gołąb
przykrywam go chustką gdy zostaje z szeroko
zamkniętymi oczami
jest to dzień, w którym pierwszy raz od dawna
otwieram worek z ziemią
nakładam do doniczki
najpierw myślę o tym co w ziemi nie żyje
chwilę potem o tym, co jednak z niej
żyje
to w końcu bardziej żywa czy nieżywa?
naraz jestem tą ziemią
i jej czarnym humorem
zadziwiam się mikrowielkościa nasion lobelii –
brunatny pył bagienny
ma się przemienić w płatki barwy indygo
skrzypią szerokie drzwi niepojętości
to jakiś żart? czy cud
trzeba jeszcze wysiać parawan pachnącego groszku
małych buddyjskich chorągiewek, strzępków
mam wrażenie że to nie ja
nabieram szczypty nasion
tylko szczypta nabiera mnie w palce
Jakub Pszoniak
podnoszę krzyk i patrzę co pod
wyobraź sobie że to niewyobrażalne
w ciśnienie na dnie oka oka benzyny skupiają się w krę
czwartego czerwca znów czwarty czerwca
rządowa telewizja wie że czerw wiec rwał
więc i kto z kim za taki nierząd panie generale państwowy obalał monopol
rządowa gazeta donosi że Wałęsa puszczał się w samych skarpetach
rządowy instytut donosi że w teczce Tymiński trzymał wdowę Kiszczaka
rządowe radio donosi że lot Hermaszewskiego nakręcił Kubrick wraz z Vegą
czekamy
wszyscy na jednej fali
prokurator Piotrowicz wskazał stosownym organom tego co łamie w wiadomym imieniu
czarnobiali z plakatu ze zdjęcia z Wałęsą żądają zdjęcia Wałęsy
Wałęsa z Wałęsą w klapie na ratunek wzywa Wałęsę
centrala nas ocali
ocali
antyrządowy tygodnik posiada opinię jak bardzo nigdy nie popełniliśmy błędu
zjednoczona opozycja na płonącym wysypisku nadaje dymne sygnały
że nie o taką Polskę sprzątała po psie i z teściem się kłóciła przy stole
centrala nas ocali
ocali
gdy wieszać nas przyjdą
na pasku z dziennika
Aleksander Trojanowski
i znowu przyszło imperium zjeść
komentarze z onetu (łokcie
kurwa słoneczko). ci co na nie czekali,
pytali, czy wszyscy muzycy to
alkoholicy, a ci, którzy nie czekali
dostali to, co zawsze mieli: nockę
z dawno temu, światełko z odległych
samsungów galaxy. tam mieszkasz
mistrzu yoda, na odcinku nadzieja.
niech będzie z nami nowa nadzieja, babilon,
niech będzie youtube, nowa aleksandria,
babilon, niech będą z nami łokcie kurwa
łokcie, niech będą z nami łokcie kurwa onet,
babilon (jego wszystkie komentarze).
niech będzie z nami obi-wan kenobi,
on zawsze jest z nami. niech będzie obi-wan
kenobi, on zawsze jest z nami
Ur. w 1977 r., poetka, księgarka, pracuje również jako redaktor. Studiowała polonistykę na Uniwersytecie Gdańskim. Debiutowała w Toposie” w 2007 r. Jest laureatką kilkunastu konkursów i turniejów poetyckich (m.in. XIII Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Michała Kajki 2017, XI OKP „Struna Orficka” im. Wojciecha Bąka 2017, „Hymn zachwytu” 2017, Literaturomanii organizowanych przy okazji Festiwalu Nagrody Literackiej Gdynia, Manifestacji Poetyckich w Warszawie), drukowana w czasopismach literackich (np. „Autograf”, „Topos”, „Lampa”, „Bliza”) jako Joanna Herman. Autorka tekstów piosenek do spektakli teatralnych dla dzieci (sztuki w teatrach: Baj Pomorski w Toruniu, Miniatura w Gdańsku, Olsztyński Teatr Lalek, Białostocki Teatr Lalek). Jej teksty były dwukrotnie czytane jesienią 2017 r. w Radiu Gdańsk i publikowane w sieci (na portalu Ośrodek Postaw Twórczych „Helikopter” i gender.pl).
ur. w 1990 r. we Wrocławiu. Publikował m.in. w „Odrze” i „2miesięczniku”. Laureat „Połowu” oraz projektu „Pierwsza książka” w ramach festiwalu Stacja Literatura.
Poetka, krytyczka literacka i teatralna, animatorka wydarzeń teatralnych oraz badaczka XX-wiecznej diarystyki ludowej. Doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk o Języku i Literaturze UAM. Autorka debiutanckiej książki poetyckiej storytelling, nominowanej do Nagrody Poetyckiej Silesius.
ur. w 1982 r., tłumacz, programista, poeta. Często mylony z popularniejszym, młodszym i przystojniejszym Jakubem Głuszakiem ‒ trenerem siatkarskim.
Urodzony w 1983 r. w Bytomiu. Poeta i grafik, autor książek poetyckich Chyba na pewno (Biuro Literackie 2019), za którą otrzymał Wrocławską Nagrodę Poetycką Silesius, Lorem ipsum (Biuro Literackie 2022) oraz Karnister (Biuro Literackie 2024). Tłumacz tomów Głosy Kateriny Michalicyny (Pogranicze 2022), Oddychaj Oleny Stepanenko (Pogranicze 2023) oraz Tryb Switłany Powalajewej (Pogranicze 2024), autor wyboru wierszy Mirona Białoszewskiego Z dnia robię noc (Biuro Literackie 2022).
ur. w 1992 r. Poeta, autor filmików na YouTubie, zajawkowicz. Redaktor naczelny „Stonera Polskiego”. Publikował w „Ha!arcie”, „Kontencie”, „Wizjach”, „Małym Formacie”, „Helikopterze”, „biBLiotece”, „Rzyradorze”, „Gazecie, która Musi się Ukazać”. Laureat slamów poetyckich. Recepcjonista, bańkarz, nowofazowiec. Związany z Krakowską Szkołą Poezji. Gra w szachy. Spędza czas z prawdziwymi kotami.
Głos Jakuba Pszoniaka w debacie „Kroniki osobiste”.
WięcejRozmowa Jakuba Skurtysa z Jakubem Pszoniakiem, towarzysząca premierze książki Karnister Jakuba Pszoniaka, wydanej w Biurze Literackim wydanej w Biurze Literackim 28 października 2024 roku.
WięcejTrzydziesty trzeci odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 29.
WięcejTrzydziesty trzeci odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 29.
WięcejTrzydziesty drugi odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejTrzydziesty pierwszy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejTrzydziesty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejImpresja Antoniny Tosiek na temat poezji Agaty Ewy Kordeckiej, wyróżnionej w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
WięcejImpresja Aleksandra Trojanowskiego na temat poezji Moniki Bistuły, wyróżnionej w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
WięcejDwudziesty dziewiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty ósmy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejCzytanie z książki lorem ipsum z udziałem Jakuba Pszoniaka ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejImpresja Jakuba Pszoniaka na temat poezji Michała Dziedzica, wyróżnionego w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
WięcejDwudziesty piąty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty szósty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejImpresja Antoniny Tosiek na temat poezji Piotra Oknińskiego, wyróżnionego w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
WięcejDwudziesty czwarty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty siódmy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty trzeci odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty drugi odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty pierwszy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejCzytanie z książki Która godzina, gówniarzu? Juliana Tuwima z udziałem Aleksandra Trojanowskiego w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDwudziesty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejDziewiętnasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejImpresja Jakuba Pszoniaka na temat poezji Anny Rosłoniec, wyróżnionej w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
WięcejOsiemnasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejSiedemnasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejSzesnasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejPiętnasy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 28. Muzyka Resina.
WięcejRozmowa Jakuba Pszoniaka z Aleksandrem Trojanowskim, towarzysząca premierze książki Która godzina, gówniarzu? Juliana Tuwima i Aleksandra Trojanowskiego, która ukaże się w Biurze Literackim 4 września 2023 roku.
WięcejCzternasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejFragmenty zapowiadające książkę Która godzina, gówniarzu Juliana Tuwima i Aleksandra Trojanowskiego, wydanej w Biurze Literackim 4 września 2023 roku.
WięcejTrzynasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejCzytanie z książki Romantyczność. Współczesne ballady i romanse inspirowane twórczością Adama Mickiewicza w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejDwunasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejJedenasty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejDziesiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejDziewiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejCzytanie z książki Z dnia robię noc Mirona Białoszewskiego z udziałem Jakuba Pszoniaka w ramach festiwalu TransPort Literacki 27. Muzyka Hubert Zemler.
WięcejÓsmy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejSiódmy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejSzósty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejPiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejCzwarty odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejAutorski komentarz Jakuba Pszoniaka, towarzyszący premierze książki lorem ipsum, która ukaże się w Biurze Literackim 24 października 2022 roku.
WięcejDrugi odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejPierwszy odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejTrzeci odcinek z cyklu „Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejRozmowy na koniec: odcinek 4 Maria Krzywda
WięcejRozmowa Jakuba Sęczyka z Jakubem Pszoniakiem, towarzysząca premierze książki lorem ipsum Jakuba Pszoniaka, wydanej w Biurze Literackim 31 października 2022 roku.
WięcejFragmenty zapowiadające książkę lorem ipsum Jakuba Pszoniaka, która ukaże się w Biurze Literackim 24 października 2022 roku.
WięcejRozmowa Marii Krzywdy i Antoniny Tosiek, towarzysząca premierze książki Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2021, wydanej w Biurze Literackim 3 października 2022 roku.
WięcejFragmenty zapowiadające książkę lorem ipsum Jakuba Pszoniaka, która ukaże się w Biurze Literackim 24 października 2022 roku.
WięcejCzternasty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejTrzecia część dyskusji prowadzonej przez Antoninę Tosiek i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejDruga część dyskusji prowadzonej przez Antoninę Tosiek i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejDwunasty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejTrzynasty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejJedenasty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejDziesiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejDziewiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejCzytanie z książki storytelling z udziałem Antoniny Tosiek w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejÓsmy odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejAutorski komentarz Jakuba Pszoniaka, towarzyszący premierze książki Z dnia robię noc Mirona Białoszewskiego, wydanej w Biurze Literackim 4 kwietnia 2022.
WięcejRozmowa Przemysława Suchaneckiego z Kubą Pszoniakiem, towarzysząca premierze książki Mirona Białoszewskiego Z dnia robię noc, wydanej w Biurze Literackim 4 kwietnia 2022.
WięcejOdpowiedzi Antoniny Tosiek na pytania Tadeusza Sławka w „Kwestionariuszu 2022”.
WięcejOdpowiedzi Jakuba Pszoniaka na pytania Tadeusza Sławka w „Kwestionariuszu 2022”.
WięcejSzósty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejSiódmy odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejCzwarty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejPiąty odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejTrzeci odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejPierwszy odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejDrugi odcinek z cyklu „Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WięcejCzytanie z książki Parkingi podziemne jako miasta spotkań z udziałem Aleksandra Trojanowskiego w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
WięcejGłos Aleksandra Trojanowskiego w debacie „Nowe języki poezji”.
WięcejSzósty odcinek cyklu Książki z Biura. Nagranie zrealizowano w ramach projektu Kartoteka 25.
WięcejAutorski komentarz Antoniny Tosiek w ramach cyklu „Historia jednego wiersza”, towarzyszący premierze książki storytelling, która ukazała się w Biurze Literackim 8 lutego 2021 roku.
WięcejRozmowa Niny Manel z Antoniną Tosiek, towarzysząca premierze jej książki storytelling, która ukazała się w Biurze Literackim 8 lutego 2021 roku.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Jakuba Głuszaka z głębi czasu. Prezentacja w ramach projektu „Druga książka 2020”.
WięcejRozmowa Antoniny Tosiek z Przemysławem Suchaneckim, towarzysząca wydaniu książki Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego Ciało wiersza, która ukazała się w Biurze Literackim 11 stycznia 2021 roku.
WięcejGłos Antoniny Tosiek w debacie „Nowe języki poezji”.
WięcejFragment zapowiadający książkę Antoniny Tosiek storytelling, która ukaże się w Biurze Literackim 8 lutego 2021 roku.
WięcejCzytanie z książki Połów. Poetyckie debiuty 2019 z udziałem Pawła Harlendera, Natali Kubicius, Pawła Kusiaka, Michała Mytnika, Marleny Niemiec, Klaudii Pieszczoch, Agaty Puwalskiej i Jakuba Sęczyka w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
WięcejRozmowa Aleksandra Trojanowskiego i Jakuba Sęczyka z Konradem Górą, towarzysząca wydaniu książki Konrada Góry Wojna (pieśni lisów), która ukazała się w Biurze Literackim 29 października 2020 roku.
WięcejGłos Antoniny M. Tosiek w debacie „Ludzie ze Stacji”.
WięcejCzytanie z książki Chyba na pewno z udziałem Jakuba Pszoniaka w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
WięcejRozmowa Pawła Harlendera z Michałem Mytnikiem, laureatem 14. edycji „Połowu”.
WięcejCzytanie z książki Połów. Poetyckie debiuty 2018 z udziałem Marii Halber, Marcina Pierzchlińskiego, Marcina Podlaskiego, Katarzyny Szaulińskiej, Aleksandra Trojanowskiego i Antoniny Małgorzaty Tosiek w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
WięcejRozmowa Konrada Góry z Aleksandrem Trojanowskim, towarzysząca premierze książki Parkingi podziemne jako miasta spotkań, która ukazała się w Biurze Literackim 10 lutego 2020 roku.
WięcejAutorski komentarz Aleksandra Trojanowskiego, towarzyszący premierze książki Parkingi podziemne jako miasta spotkań, która ukazała się w Biurze Literackim 10 lutego 2020 roku.
WięcejFragment zapowiadający książkę Aleksandra Trojanowskiego Parkingi podziemne jako miasta spotkań, która ukaże się w Biurze Literackim 10 lutego 2020 roku.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Antoniny M. Tosiek Teraz jest czas opowieści. Prezentacja w ramach projektu „Pierwsza książka”.
WięcejFragment zapowiadający książkę Aleksandra Trojanowskiego Parkingi podziemne jako miasta spotkań, która ukaże się w Biurze Literackim 10 lutego 2020 roku.
WięcejJakub Sęczyk rozmawia z Pawłem Harlenderem, laureatem 14. edycji „Połowu”.
WięcejAutorski komentarz Pawła Harlendera, laureata 14. edycji „Połowu”.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Pawła Harlendera Zakłady montażu jaźni. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2019”.
WięcejKatarzyna Szaulińska rozmawia z Aleksandrem Trojanowskim, laureatem 13. edycji „Połowu”.
WięcejAutorski komentarza Aleksandra Trojanowskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Aleksandra Trojanowskiego Parkingi podziemne jako miasta spotkań. Prezentacja laureata projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WięcejRozmowa Tomasza Bąka z Jakubem Pszoniakiem, towarzysząca wydaniu książki Chyba na pewno, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 1 kwietnia 2019 roku.
WięcejMarcin Pierzchliński rozmawia z Antoniną M. Tosiek, laureatką 13. edycji „Połowu”.
WięcejAutorski komentarz Jakuba Pszoniaka do książki Chyba na pewno, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 1 kwietnia 2019 roku.
WięcejAutorski komentarz Antoniny M. Tosiek, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Antoniny M. Tosiek Gminne. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WięcejAntonina M. Tosiek rozmawia z Marcinem Podlaskim, laureatem 13. edycji „Połowu”.
WięcejFragment zapowiadający książkę Chyba na pewno Jakuba Pszoniaka, która ukaże się nakładem Biura Literackiego 1 kwietnia 2019 roku.
WięcejFragment zapowiadający książkę Chyba na pewno Jakuba Pszoniaka, która ukaże się nakładem Biura Literackiego 1 kwietnia 2019 roku.
WięcejAleksander Trojanowski rozmawia z Marią Halber, laureatką 13. edycji „Połowu”.
WięcejPremierowy zestaw wierszy Jakuba Pszoniaka. Prezentacja w ramach projektu „Pierwsza książka”.
WięcejGłos Jakuba Pszoniaka w debacie „Biurowe książki roku 2017”.
WięcejGłos Jakuba Pszoniaka w debacie „Zmiana warty”.
WięcejSpotkanie autorskie „Druga książka” z udziałem Sławomira Elsnera, Jakuba Głuszaka, Szymona Słomczyńskiego i Pauliny Małochleb w ramach festiwalu Stacja Literatura 21.
WięcejRozmowa Krzysztofa Sztafy z Jakubem Pszoniakiem. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających almanach Połów. Poetyckie debiuty 2016, który ukaże się w Biurze Literackim.
WięcejAutorski komentarz Jakuba Pszoniaka w ramach cyklu „Historia jednego wiersza”. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających almanach Połów. Poetyckie debiuty 2016, który ukaże się w Biurze Literackim.
WięcejGłos Jakuba Pszoniaka w debacie „Czytam naturalnie”.
WięcejRozmowa Joanny Mueller z Jakubem Głuszakiem, towarzysząca premierze książki 21 wierszy miłosnych, wydanej w Biurze Literackim 12 lipca 2016 roku.
WięcejKomentarz Jakuba Głuszaka w ramach cyklu „Historia jednego tłumaczenia”, towarzyszący premierze książki 21 wierszy miłosnych, wydanej w Biurze Literackim 11 lipca 2016 roku.
WięcejWiersz z antologii Połów. Poetyckie debiuty 2011, zarejestrowany podczas spotkania „Połów 2011” na festiwalu Port Wrocław 2012.
WięcejGłos Jakuba Głuszaka w debacie „Co dał mi Połów?”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki lorem ipsum Jakuba Pszoniaka, wydanej w Biurze Literackim 24 października 2022 roku.
WięcejRecenzja Dawida Kujawy, towarzysząca premierze książki storytelling Antoniny Tosiek, która ukazała się w Biurze Literackim 8 lutego 2021 roku.
WięcejRecenzja Anny Marchewski, towrzysząca premierze książki Aleksandra Trojanowskiego Parkingi podziemne jako miasta spotkań, która ukazała się w Biurze Literackim 10 lutego 2020 roku.
WięcejImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Zakłady montażu jaźni Pawła Harlendera, laureata 14. edycji „Połowu”.
WięcejImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Parkingi podziemne jako miasta spotkań Aleksandra Trojanowskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WięcejImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Gminne Antoniny M. Tosiek, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WięcejKomentarz Kacpra Bartczaka do zestawu wierszy Kuby Pszoniaka „Chyba na pewno”. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających almanach Połów. Poetyckie debiuty 2016, który ukaże się w Biurze Literackim.
Więcej