Migawki, więcej nie pamiętam
debaty / ANKIETY I PODSUMOWANIA Karol MaliszewskiGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Kroniki osobiste”.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego o poezji Justyny Bargielskiej.
Gdyby Kurt Vonnegut pisał wiersze, nazywałby się Justyna Bargielska. W pierwszym tomiku jeszcze się starała o to, żeby nie podpaść konwencjom i żeby przypadkiem nie doszło do rozregulowania zmysłów, rozstroju władz sądzenia, rozbicia hierarchii ważności postrzeżeń, przemyśleń i zasad. Przy drugim pomyślała sobie: “a dlaczego nie?”, i tak powstał tomik China Shipping. Brnąc przez jego zagadki i kieszonkowe przepaście, pomyślałem: “Gdyby Kurt Vonnegut pisał wiersze, mieszkałby w Warszawie”, i znowu odczułem tę wielką ulgę, jaka towarzyszy mi przy lekturze tomików niektórych współczesnych poetów. Do niczego nie jestem zobowiązany, oto proponuje mi się dwa kwadranse odlotu!
Zwykło się zbywać takie wiersze prychnięciem “gra słów” i lokować je po stronie estetycznych zabawek i jakichś ekstatycznych upojeń dla snobów, co mnie zaczyna dziwić, bo prawdę powiedziawszy, każda poezja jest grą słów. Tylko po co te słowa grają i dla kogo? Gdy czytasz taki tomik jak ten, momentalnie czujesz, że dla ciebie. I żebyś się pośmiał. Zadziwił sprawnością, ekspresją, feerią, pomysłowością, głupotą świata i jego nieskończonymi obszarami, których nie są w stanie oddać żadne słowa. Więc po jednej stronie jest świat, a po drugiej słowa, na przecięciu lub przełęczy zaś działają tacy samotni wędrowcy, jak Andrzej Sosnowski czy Justyna Bargielska. Układają długie utwory muzyczne, a w roli dźwięków występują słowa. I gdy się na chwilę zapomni o ich znaczeniu, to wszystko jest w porządku, lecz gdy się jednak nie zapomni, to zaczynają się komplikacje. Bo jakiś pies znaczeń we mnie, wojownik stanowienia domaga się motywacji i konkluzji, opowieści przylegającej do świata, pomagającej żyć i rozumieć, a ja nie mogę zamknąć mu gęby byle kagańcem w rodzaju “uspokój się, to przecież zabawa jest, gra słów i sztuka dla sztuki, idioto”.
“Czy wyjaśnieniem mogą być światy równoległe albo sprytna / gra luster?”. Pytanie z wiersza “Hale Faelbetu” trafia w sedno moich rozterek. A właściwie nie moich, tylko przeciętnego czytelnika. Jakiego przeciętnego czytelnika? Skąd przeciętny czytelnik może mieć dostęp do wydanego w niewielkim nakładzie bibelotu, dedykowanego “wyspindranemu żółwiowi”? Nie ukrywaj się za wyimaginowanym przeciętnym czytelnikiem, bo czytelnikiem jesteś z krwi i kości, mów we własnym imieniu i skończ z tym żałosnym ocieractwem. A co do bibelotu, no rzeczywiście, to nie jest zwykły tomik, rozsypująca się broszurka wydana nakładem zadłużonej biblioteki gminnej. To książka poetycka w pełnym (i jeszcze dodatkowym) tego słowa znaczeniu. Z mnóstwem poetyckich ilustracji. I jak chcą niektórzy, w tych zdjęciach i kolażach, a właściwie na ich styku i we wzajemnych iskrzeniach, jest więcej poezji niż w wierszach. Moim zdaniem, poezja kręci się gdzieś w pobliżu i tekstów, i zdjęć czy rysunków. Bierze się z gry, jaka spontanicznie powstaje miedzy wierszami Bargielskiej a kolażami Jarka Łukaszewicza (poety publikującego jedynie w Internecie). Dlatego tak trudno o słowo końcowe, o podsumowanie procesu lektury, procesu oglądania wierszy i czytania ilustracji. I jedno, i drugie jest nie z tego świata odbiorczych przyzwyczajeń, tworząc przestrzeń obłaskawionych niedorzeczności i obrzydliwości. Wszystko w tej przestrzeni jest możliwe, każdy każdego może obsikać bądź wypowiedzieć bardzo ważne i mądre słowa, w czytelniku zaś wyzwala się narkotyczne przyzwolenie na potęgującą się dziwność. Ten świat budowany jest na absurdzie, lecz w ten sposób, że problematyzuje się absurd i jego granice, daje nam się do przemyślenia jego absurdalność. – A może taka jest moja prawda – oto pytanie szeptane w każdym wierszu – i wypadałoby w nią uwierzyć, żeby poważnie potraktować to, co mam do powiedzenia?
Prawda, absurd, wiara – dokąd nas zaprowadzą zwyczajowe formułki towarzyszące czytaniu? W tym przypadku donikąd. Jakoś trudno wysłowić niewysłowioną radość czytania zwykłych bzdur ładnie ułożonych w rządki. Tak ładnie i zmyślnie, że aż wydają się niezwykłe, urocze, magiczne. Gdy zawodzi rozum i jego wyrachowane procedury, pojawia się ratunkowe słowo “magia” i można się już uspokoić, odetchnąć. Tylko że Justyna Bargielska nie daje odetchnąć. Uatrakcyjnia narracje i porządkuje rzekome bzdury do tego stopnia, że wydają się logiczne i sensowne, nawet zaczynamy podejrzewać je o racjonalność. Wystarczy więc słownik i reguły gramatyczne, by coś uruchomić, dopuścić do transferu skojarzeń, a nawet drobnych uniesień. Podrażnić wyobraźnię, a potem wciągnąć w grę, zauroczyć i położyć do łóżka, szepcząc z offu coś magicznego na dobranoc.
Justyna Radczyńska, autorka właśnie wydanego tomiku “nawet”, znalazła o wiele zgrabniejszą formułę. To, co określiłem wyżej jako “zwykłe bzdury ładnie ułożone w rządki”, ona, cytując Wirpszę w motcie do wiersza “trwałe problematy”, charakteryzuje jako, powiedzmy, poetykę wyczerpanego mimesis:
Nie dawać się urzekać
Przyrodzie, skąpić jej słów, nie ulegać
Sielankom i krajobrazom; wynajdywać
Niedorzeczności.
Bawić się niedorzecznościami.
“Czy wyjaśnieniem mogą być światy równoległe albo sprytna / gra luster?”. Gra punktów widzenia, gra odbić w cudzych oczach i słowach, melanż pospiesznego wyliczania sypiących się ze wszystkich stron przypuszczeń. I to wszystko naturalizowane jak dziecięca bajeczka, racjonalizowane do tego stopnia, że zaczynasz wierzyć, czytelniku, w teorię równoległych światów. Z takiego jednego świata obok, przyłożonego do naszego jak do rany, nadaje Justyna Bargielska, trzpiot “rozpierdalający chatki” poezji naszej. I oniryzm też tu niczego nie tłumaczy do końca. Dlatego jest tak fajnie? Dlatego jest.
Tekst pierwotnie ukazał się w “Twórczości” (1/2008). Dziękujemy Autorowi i Redakcji za zgodę na ponowną publikację.
Urodzony w 1960 roku w Nowej Rudzie. Poeta, prozaik, krytyk literacki. Absolwent filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Założyciel Noworudzkiego Klubu Literackiego „Ogma”. Laureat nagrody im. Marka Jodłowskiego (1994), nagrody im. Barbary Sadowskiej (1997), nagrody im. Ryszarda Milczewskiego-Bruno (1999). Nominowany do NIKE za zbiór krytyk literackich Rozproszone głosy. Notatki krytyka (2007). Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka w Nowej Rudzie.
Głos Karola Maliszewskiego w debacie „Kroniki osobiste”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Killing Kanoko Hiromi Itō w tłumaczeniu Anny Zalewskiej, wydanej w Biurze Literackim 3 czerwca 2024 roku.
WięcejRozmowa Jakuba Skurtysa i Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2023, która ukaże się w Biurze Literackim 29 lipca 2024 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki pamięć niczyja, ciało moje Romana Honeta, wydanej w Biurze Literackim 15 kwietnia 2024 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Zeszyt ćwiczeń Joanny Łępickiej, wydanej w Biurze Literackim 4 grudnia 2023 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Kryptodom Katarzyny Szaulińskiej, wydanej w Biurze Literackim 16 października 2023 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2022, wydanej w Biurze Literackim 14 sierpnia 2023 roku.
WięcejCzytanie z książki Romantyczność. Współczesne ballady i romanse inspirowane twórczością Adama Mickiewicza w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki lorem ipsum Jakuba Pszoniaka, wydanej w Biurze Literackim 24 października 2022 roku.
WięcejOdpowiedzi Karola Maliszewskiego na pytania Tadeusza Sławka w „Kwestionariuszu 2022”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze książki towarzysząca premierze książki 100 wierszy wolnych z Ukrainy w tłumaczeniu Bohdana Zadury, wydanej w Biurze Literackim 2 maja 2022 roku.
WięcejRozmowa Karola Maliszewskiego z Bohdanem Zadurą, towarzysząca premierze książki 100 wierszy wolnych z Ukrainy, wydanej w Biurze Literackim 2 maja 2022 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze książki Wszystko dobrze Marii Krzywdy, wydanej w Biurze Literackim 7 marca 2022 roku.
Więcej17. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze książki Odwrócona strefa, wydanej w Biurze Literackim 13 grudnia 2021 roku.
WięcejSpotkanie wokół książek Bojownicy bez broni Mortena Nielsena, Przełykanie włosa Jána Ondruša i Pernambuco Ivana Wernischa z udziałem Bogusławy Sochańskiej, Zbigniewa Macheja, Leszka Engelkinga, Karola Maliszewskiego i Joanny Orskiej w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
Więcej16. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej15. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej14. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej13. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej12. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej11. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
WięcejSpotkanie wokół książek Wojna (pieśni lisów), Przepowieść w ścinkach, Gdyby ktoś o mnie pytał i Sekcja zabójstw z udziałem Konrada Góry, Marty Podgórnik, Bohdana Zadury, Joanny Mueller i Karola Maliszewskiego w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
Więcej10. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej9. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
WięcejSpotkanie wokół książek Zmyślony człowiek Tymoteusza Karpowicza, Credo Tadeusza Różewicza i Prawdziwe życie bohatera Rafała Wojaczka z udziałem Joanny Roszak, Jana Stolarczyka, Bogusława Kierca, Joanny Orskiej i Karola Maliszewskiego w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
Więcej8. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze książki Przełykanie włosa Jána Ondruša w tłumaczeniu Zbigniewa Macheja, wydanej w Biurze Literackim 6 kwietnia 2021 roku.
WięcejRozmowa Karola Maliszewskiego ze Zbigniewem Machejem, towarzysząca premierze książki Przełykanie włosa, wydanej w Biurze Literackim 6 kwietnia 2021 roku.
Więcej7. odcinek cyklu „Kartoteka 25: Wiersze” Karola Maliszewskiego.
Więcej6. odcinek cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
Więcej5. odcinek cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Biurowe książki 2020 roku”.
Więcej4. odcinek cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
Więcej3. odcinek cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
Więcej2. odcinek z cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
Więcej1. odcinek z cyklu Kartoteka 25: Wiersze.
WięcejSpotkanie wokół książki Ludzie ze Stacji w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
Więcej7. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
Więcej6. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2019, który ukazał się w Biurze Literackim 17 sierpnia 2020 roku.
Więcej5. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
WięcejSpotkanie wokół książki Mordercze ballady Marty Podgórnik z udziałem Marty Podgórnik, Joanny Orskiej i Karola Maliszewskiego w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
Więcej4. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
Więcej3. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
WięcejRozmowa Karola Maliszewskiego z Katariną Šalamun-Biedrzycką, towarzysząca wydaniu książki Otona Župančiča Kielich upojenia, w wyborze, przekładzie i z posłowiem Katariny Šalamun-Biedrzyckiej, która ukazała się w Biurze Literackim 15 czerwca 2020 roku.
Więcej2. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
WięcejSpotkanie z udziałem Anny Kałuży, Karola Maliszewskiego, Joanny Mueller, Joanny Orskiej oraz Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
Więcej1. odcinek cyklu „Biuro Literackie: rok po roku” autorstwa Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca wydaniu książki Rafała Wojaczka Prawdziwe życie bohatera, która ukazała się w Biurze Literackim 11 maja 2020 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w cyklu „Ludzie ze Stacji”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Credo Tadeusza Różewicza w opracowaniu Jana Stolarczyka, która ukazała się w Biurze Literackim 29 stycznia 2020 roku.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki Wtracenie Przemysława Suchaneckiego, która ukazała się w Biurze Literackim 31 grudnia 2019 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Biurowe książki roku 2019”.
WięcejSpotkanie wokół książek Puste noce i 100 wierszy wypisanych z języka angielskiego z udziałem Jerzego Jarniewicza, Karola Maliszewskiego i Dawida Mateusza w ramach festiwalu Stacja Literatura 23.
WięcejSzkic Karola Maliszewskiego opublikowany w cyklu prezentacji najciekawszych archiwalnych tekstów z dwudziestopięciolecia festiwalu Stacja Literatura.
WięcejSpotkanie autorskie wokół książki Po szkodzie z udziałem Bohdana Zadury, Karola Maliszewskiego i Dawida Mateusza w ramach festiwalu Stacja Literatura 23.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego książki Chyba na pewno Jakuba Pszoniaka, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 1 kwietnia 2019 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Biurowe książki 2018 roku”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego książki Mordercze ballady, która ukazała się w Biurze Literackim 7 stycznia 2019 roku.
WięcejPodsumowanie projektów edukacyjnych 2008/2009, podczas którego uczestnicy spotkań z Karolem Maliszewskim zaprezentowali publiczności swoje wiersze.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejPozakonkursowy zestaw „Wierszy doraźnych 2018” autorstwa Jakuba Kornhausera, Zbigniewa Macheja, Karola Maliszewskiego, Joanny Mueller, Przemysława Owczarka, Grzegorza Wróblewskiego.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego książki Poza sezonem Michała Domagalskiego, która ukazała się w Biurze Literackim 23 lipca 2018 roku.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Poetycka książka trzydziestolecia”.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu Poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejWykład Karola Maliszewskiego towarzyszący Pogotowiu poetyckiemu w sezonie 2008/2009.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2016, wydanego w Biurze Literackim 6 lutego 2017 roku, a w wersji elektronicznej 25 grudnia 2017 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Na scenie czy w polu?”.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze e-booka Telefon z antypodów. Wiersze z młodości w epoce minionej (1978-1990), wydanej w Biurze Literackim 8 marca 2016 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie „Nowy (polski) głos w Europie”.
WięcejKarol Maliszewski o poezji Rafała Gawina.
WięcejKarol Maliszewski o poezji Marcina Biesa.
WięcejRozmowa Karola Maliszewskiego z Szymonem Słomczyńskim towarzysząca premierze książki Dwupłat, która ukazała się 1 czerwca 2015 roku nakładem Biura Literackiego.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego towarzyszący premierze książki Być może należało mówić (1984-2012) Jacka Podsiadły.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego towarzyszący premierze książki Pod słońce było Filipa Zawady, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 31 grudnia 2014 roku.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Mieliśmy swoich poetów”.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego towarzyszący premierze książki ta chwila Andrzeja Falkiewicza.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego towarzyszący premierze książki Nadjeżdża Szymona Słomczyńskiego.
WięcejKarol Maliszewski, współredaktor antologii Połów. Poetyckie debiuty 2012, o twórczości Dawida Kujawy.
WięcejFragment posłowia Karola Maliszewskiego z almanachu Powrót Barbarzyńców i nie.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Kto w Odsieczy”.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Czy Nobel zasłużył na Różewicza?”.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Krzysztofa Szeremety.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Bartosza Sadulskiego.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Mariusza Partyki.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Rafała Gawina.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Marcina Biesa.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego z książki Preparaty Przemysława Witkowskiego.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Być poetą dzisiaj”.
WięcejAutorski komentarz Karola Maliszewskiego towarzyszący premierze książki Sajgon.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Poeci na nowy wiek”.
WięcejNota Karola Maliszewskiego o wierszach Przemysława Witkowskiego.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Książka 2008”.
WięcejKomentarze Piotra Czerniawskiego, Grzegorza Jankowicza, Anny Kałuży, Bogusława Kierca, Karola Maliszewskiego, Edwarda Pasewicza, Tomasza Pułki, Justyny Sobolewskiej i Konrada Wojtyły.
WięcejKomentarze Karola Maliszewskiego, Macieja Meleckiego, Zbigniewa Macheja, Macieja Roberta.
WięcejKomentarze Grzegorza Hetmana, Anny Kałuży, Karola Maliszewskiego, Wojciecha Wilczyka.
WięcejKomentarze Karola Maliszewskiego, Macieja Roberta, Justyny Sobolewskiej, Tomasza Fijałkowskiego, Bartosza Sadulskiego.
WięcejKomentarze Adama Wiedemanna, Marcina Świetlickiego, Karola Maliszewskiego.
WięcejKomentarze Karola Maliszewskiego, Wojciecha Bonowicza, Rafała Skoniecznego, Miłosza Biedrzyckiego, Jarosława Nowosada.
WięcejKomentarze Jacka Gutorowa, Karola Maliszewskiego i Bogusława Kierca.
WięcejKomentarze Julii Szychowiak, Karola Maliszewskiego, Justyny Sobolewskiej, Dagmary Sumary, Kamila Zająca.
WięcejKomentarze Adama Wiedemanna, Mariana Stali, Artura Grabowskiego, Radosława Kobierskiego, Karola Maliszewskiego, Rafała Rżanego.
WięcejKomentarze Karola Maliszewskiego, Krzysztofa Siwczyka, Marty Podgórnik.
WięcejKomentarze Anny Kałuży, Justyny Sobolewskiej, Piotra Śliwińskiego i Karola Maliszewskiego.
WięcejKomentarze Karola Maliszewskiego, Tomasza Ważnego, Anny Kałuży i Łukasza Jarosza.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego z książki Brzytwa Ockhama Jacka Dehnela
WięcejKomentarze Kuby Mikurdy, Karola Maliszewskiego, Julii Fiedorczuk, Jakuba Winarskiego i Darka Pado.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego z książki Plankton Bogusława Kierca.
WięcejRecenzja Karola Maliszewskiego towarzysząca premierze książki Wiersze zebrane (tom 3) Bohdana Zadury, wydanej w Biurze Literackim 13 lutego 2006 roku.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego poświęcony twórczości Andrzeja Sosnowskiego.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego poświęcony książce Przecena map Darka Foksa.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Poetyckie książki 2004”.
WięcejEsej Karola Maliszewskiego poświęcony książce Przecena map Darka Foksa.
WięcejGłos Karola Maliszewskiego w debacie “Kiedy debiutować?”.
WięcejRozmowa Aleksandra Nawareckiego z Justyną Bargielską o książce Szybko przez wszystko, towarzysząca premierze e-booka China shipping, wydanego w Biurze Literackim 8 lutego 2016 roku.
WięcejRecenzja Zuzanny Sali towarzysząca premierze e-booka Justyny Bargielskiej China shipping wydanego w Biurze Literackim 8 lutego 2016 roku.
WięcejAutorski komentarz Justyny Bargielskiej w ramach cyklu „Historia jednego wiersza”, towarzyszący premierze e-booka China shipping, wydanego w Biurze Literackim 8 lutego 2016 roku.
WięcejFragment zapowiadający książkę China shipping Justyny Bargielskiej, która ukaże się w Biurze Literackim 15 lutego 2016 roku.
WięcejEsej Anny Kałuży o książce China shipping Justyny Bargielskiej.
WięcejRecenzja Agaty Pyzik z książki Po debiucie. Dziennik krytyka Karola Maliszewskiego, która ukazała się w miesięczniku “Lampa”.
WięcejRecenzja Agnieszki Wolny-Hamkało z książki Po debiucie. Dziennik krytyka Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Jacka Bieruta z książki Sajgon Karola Maliszewskiego.
WięcejZ Jakubem Skurtysem o książce Sajgon rozmawia Mateusz Kotwica.
WięcejRecenzja Agnieszki Wolny-Hamkało z książki Po debiucie. Dziennik krytyka Karola Maliszewskiego.
WięcejRecenzja Grzegorza Czekańskiego z książki Po debiucie. Dziennik krytyka Karola Maliszewskiego.
WięcejKomentarze Agnieszki Wolny-Hamkało, Grzegorza Jankowicza, Bartosza Sadulskiego, Przemysława Witkowskiego.
Więcej