
Rozmowy na koniec: odcinek 14 Hubert Zemler
nagrania / TransPort Literacki Antonina Tosiek Hubert Zemler Jakub SkurtysCzternasty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Dawidem Mateuszem, towarzysząca wydaniu almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2018, który ukazał się nakładem Biura Literackiego 3 czerwca 2019 roku.
Jakub Skurtys: Dawidzie, załóżmy optymistycznie, że załatwimy tu trzy sprawy na raz: zrobimy trochę szumu wokół sześciorga początkujących autorów, podbijemy polubienia dla Biura Literackiego, a przy okazji porozmawiamy o młodej poezji i o tym, co wydaje się w niej obecnie dominować. Ale pierwsza sprawa jest taka: dlaczego tylko Ty poławiałeś w tym roku? Przywykliśmy do grubszej antologii, która jest wynikiem współpracy przynajmniej dwóch poetów-krytyków-redaktorów, i to ich „dziwaczne wybory” tworzyły później interesujący dwugłos. Teraz są tylko Twoje „dziwaczne wybory”. Cięcia kosztów? Zmiana założeń Połowu jako antologii?
Dawid Mateusz: Z tym solowym poławianiem to nie do końca prawda. Wybieraliśmy we trójkę ‒ z Joanną Mueller i Arturem Bursztą. Pech (lub szczęście) chciał, że byliśmy w tym wyborze zgodni. Nie sądzę, że mniejsza liczba autorów w tegorocznej antologii miała jakiś gigantyczny wpływ na koszt całego przedsięwzięcia. Wybraliśmy tych, których uznaliśmy za gotowych na tyle, by chociaż w niewielkiej próbce pokazać ich światu (gdyby tylko cały świat się nami interesował).
A twój udział w tym projekcie? Do tej pory byli tam na ogół sami poeci z dużym dorobkiem, starsi od nas o co najmniej jedno pokolenie…
Propozycja mojego współudziału w wyborze wyszła od samego Artura. Po przemyśleniu sprawy, uznałem to za dobry pomysł. Jako autor debiutujący niedawno i obserwator przede wszystkim tego najświeższego obiegu młodopoetyckiego (debiutantów i predebiutantów), nie jestem być może najgorszym wyborem. Tegoroczny Połów jest w moim rozumieniu niejako przedłużeniem pracy, którą wykonuję wraz z ekipą Krakowskiej Szkoły Poezji czy zainicjowanej przeze mnie sześć lat temu nagrody „Browar za debiut”. Mam 33 lata, kilka lat jeszcze chciałbym to pociągnąć, natomiast potem musi to przejąć ktoś następny. Nie chciałbym takiej sytuacji, jak w nagrodach literackich, gdzie mamy skandaliczne betonowanie składów jurorskich na całe dekady, ewentualne wątpliwe etycznie migracje członków i członkiń jury z jednej kapituły do drugiej. Podobnie zresztą ma się sprawa z kuratelą nad festiwalami literackimi. Ale to temat na inną rozmowę.
A jak się czujesz jako laudator, a właściwie krytyk literacki (to trochę krótsza forma niż posłowie do Rozłąki Kamila Kwidzińskiego, które napisałeś, ale w sumie też wymagająca przestawienia się na jakieś krytycznoliterackie tryby)?
Oj, nie ‒ co to to nie ‒ wypraszam sobie. Nigdy nie byłem i nie będę krytykiem literackim. Nie mam ku temu zdolności m.in. temperamentalnych. Traktuję to bardziej na zasadzie wyzwania, bo doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że to nie jest naturalny dla mnie tryb posługiwania się polszczyzną.
Wspomniana przez Ciebie KSP oparta jest ‒ jak to rozumiem ‒ na pewnej wizji krakowskiej wspólnoty poetyckiej, jest oddolnym towarzystwem, w którym powoli obrabiają się kolejne głosy – trochę pod Twoim patronatem, trochę Roberta Rybyckiego, a trochę Miłosza Biedrzyckiego. Ale w samym Połowie nie ma chyba nikogo z Krakowa, nikogo z ekipy, która jakoś to KSP tworzy (pamiętam, że do poprzedniego Połowu miałem odwrotny zarzut: że wiele osób było właśnie z Krakowa i wydawały mi się bezpośrednio związane właśnie z Twoim środowiskiem twórczym). Skąd teraz to niedomaganie małopolskiej stolicy?
Członkinią KSP jest również m.in. Barbara Klicka, budujemy oddziały zamiejscowe. Nie kracz o tym niedomaganiu, bo wśród autorów wybranych do finału kolejnej odsłony Połowu jest sześć lub siedem osób z Krakowa. Może funkcjonujemy w takim dwuletnim trybie, nie wiem. Ale my tu o antologii mieliśmy…
E tam (pozdrawiamy Basię), oddziały zamiejscowe nie muszą praktykować na Open Mic’ach w Bazie i nie muszą ustosunkowywać się do mimo wszystko undergroundowego życia literackiego w Krakowie. Może ten tryb dwuletni to jakaś odpowiedź, a może nie chcieli zaczynać jako wybrani przez Dawida Mateusza?
Tak, słyszałem już o „licencji na pisanie im. Dawida Mateusza”. Cóż mogę powiedzieć. Kiedy podejmowałem swoje pierwsze próby zaistnienia w środowisku literackim, podobnie jak większość kolegów i koleżanek, spotykałem się z serdecznym i szczerym podejściem starszego pokolenia. Podejście to można by streścić w zdaniu „spierdalajcie, gówniarze”. Były oczywiście chlubne wyjątki, ale chyba wtedy zrodził się ‒ nie tylko w mojej głowie ‒ pomysł na próbę poszerzenia tego wentylu dla najmłodszych, pomocy w pierwszych krokach, chociażby ta pomoc polegała na „hej, pokaż co piszesz, wcale nie mamy cię gdzieś”. Inna rzecz, że ten moment pierwszego wejścia, pierwszych spotkań i pierwszych wydawanych książek jest dla większej liczby autorów najważniejszy. Pytałem o to wspomnianego Miłosza Biedrzyckiego ‒ on ten moment u siebie podobnie wspomina. Ja zresztą też. Później, jak to śpiewał Lou Reed, „it’s all downhill after the first kiss”.
Znowu ucieknę od narzekania na podebiutanckie rozczarowania i wracam w takim razie do poprzedniego wątku. Mieliśmy o antologii. Jak opowiadałeś ostatnio w referacie podczas konferencji na Poznaniu Poetów ‒ jak żeście z Tadkiem zakładali „Zwrotnicę”, to wciąż ważny był Staff, a jak z MLB „brulion”, to jednak bardziej Miłosz. Teraz żeście z Arturem i Joanną zrobili Połówi zastanawiam się, czy chcesz powiedzieć nim coś konkretnego o młodej poezji, czy mamy go po prostu przeczytać jako antologię, która mogłaby się równie dobrze ukazać w sześciu osobnych arkusikach (jak to drzewiej bywało)?
Arkusiki były pomysłem raczej chybionym ‒ raczej, bo w czasach arkuszy nie miałem z BL jeszcze nic wspólnego. Wizje się zmieniają, to oczywiste. Wiele zależy tak naprawdę od kontekstu. Kiedy z Tadeuszem zakładaliśmy „Zwrotnicę”, a z Czesławem „Żagary”, kontekst był nieco inny. Teraz ten kontekst wymusza ‒ w naszym (tu mogę powołać się na kolegów MLB i Rybickiego) przekonaniu ‒ coś jeszcze innego. Dużo bardziej od dominującego w historii naszej literatury modelu „wymiany pokoleniowej” („zdychajcie, maślaki” vs. „trzeba dorżnąć naszych ojców”) jest potrzebny dialog, wspólne dyskusje i wymiana myśli. Oczywiście nie chodzi o odtwarzanie obcego dla nas systemu, jak np. amerykański, gdzie poeci funkcjonują niemal zawsze przy uczelniach i są przedstawicielami takiej a takiej szkoły, ani o naśladowanie swoich sposobów pisania. Może my po prostu odrobinę bardziej wierzymy we wspólnotę niż pokolenie urodzone w latach 60. czy 70.
To ważna kwestia, jeszcze do niej wrócimy. A te arkusze, jasne, ale jednak mówiły one o konkretnym poecie, a potem zaczęły się antologie, które były czytane jako projekt danego poławiacza, np. krytykowane za honetyzm, doceniane za awangardowe poszukiwania Asi Mueller. Co nam mówi Połów 2018 jako całość? Czy coś w ogóle mówi?
Może np. wskazywać na reprezentantów najciekawszych tendencji i zjawisk w najnowszej literaturze. Mamy tutaj sześcioro poetów i poetek, najmniej w historii, a jednak spektrum prezentowanych tutaj dykcji i poetyk, wydaje mi się dotychczas najszersze.
Zgadzam się, właściwie niewiele jest punktów wspólnych między tymi autorami, uciekłeś więc od pierwszego ryzyka takiego wyboru: dobierania ludzi, których poetyki brzmią podobnie do Twojej. Ale skoro mówisz o „reprezentantach najciekawszych tendencji”, a nie „najciekawszych reprezentantach tendencji”, to zapytam Cię od razu, o te najciekawsze tendencje i zjawiska, które mieliby reprezentować poszczególni autorzy. Bo wiesz, trochę tu sosnowszczyzny (Podlaski, Pierzchliński), trochę poezji somatyczno-chtonicznej (Halber, Szaulińska, może nawet Tosiek przez ten wiejski kontekst i podobieństwa do Lebdy), no i trochę Trojanowskiego, jak sam wskazujesz w komentarzu – uczącego się od Bargielskiej i jadącego na tym samym rowerze z Konradem Górą w przeciwne strony. Naprawdę tak wyglądają te najciekawsze tendencje, czy może po prostu źle na to patrzę?
Podpuszczasz mnie. Oczywiście, że diagnoza jest słuszna (moim zdaniem), bo to od lat najmocniejsze tendencje w naszej liryce. Coś się zmienia, następują pewne przesunięcia, jednakże te trzy nurty wydają mi się obecnie najsilniejsze. Jednak ‒ tutaj chciałbym zaznaczyć ‒ taki, a nie inny wybór autorów podyktowany był przekonaniem, że z ponad setki zgłoszonych, to właśnie oni są najbardziej gotowi i ‒ co dla mnie szczególnie ważne ‒ najbardziej samoświadomi. Mamy tutaj do czynienia z sześciorgiem autorów, którzy wiedzą, jaką drogą chcą podążać, wiedzą, gdzie są ich źródła, i mniej wiecej mają pojęcie, w którą stronę będą tę podróż kontynuować. Krew mnie zalewa, kiedy słyszę krążących tu i ówdzie autorów, podważających intencjonalność twórcy – „ot, nie wiem, samo skądś przyszło”. Nie mogę tego słuchać. Tegoroczni laureaci tacy nie są, stąd ‒ między innymi ‒ ten kredyt zaufania.
No dobrze, wiedzą, czego chcą, a Ty im dajesz pewien kredyt zaufania. Tymczasem ja, jako czytelnik antologii, też bym chciał coś wiedzieć, żeby potem nie skończyć jak Jon Snow.
Rozleniwiasz się, Jakubie, nie dość, że napisałem sześć laudacji na ten temat, nie dość, że autorzy sami byli z tego odpytywani w rozmowach w „bibliotece”, to jeszcze chcesz, żebym odwalał robotę krytyki literackiej. No dobrze, spróbujmy. Eksperyment Podlaskiego z językiem schizofreników wydaje się najbardziej karkołomny, a jednocześnie najbardziej radykalny. Nie wiem, gdzie go to doprowadzi i jak będzie się prezentował w całości jego projekt książkowy. Zafascynowało mnie natomiast to, że bardzo często młody autor zaczyna od dykcji dużo bardziej przyswajalnych, łatwiejszych i przystępnych dla czytelnika. Tutaj natomiast mamy na dzień dobry wbitego klina, z którym musimy kombinować.
To nie moje lenistwo, to umiarkowana wiara w czytelników i ich moce przerobowe, w możliwość śledzenia tych wszystkich rozmów i laudacji, które w sumie są przecież po prostu bliską lekturą tych młodych propozycji. A Tosiek?
W przypadku Antoniny Tosiek mamy do czynienia z autorką, która od samego początku wie, w jakim kierunku chce podążać, gdzie leży jej temat i jakie rejony chce eksplorować. Nie powtarzam się tutaj, wbrew pozorom. To autorka, która działa na nieco innych polach ‒ z wykształcenia jest aktorką i jej sceniczne podejście do pisania tekstu literackiego też jest w tym zestawie widoczne.
To trochę takie wiersze-opowieści, gawędy nawet. Zresztą, jak kiedyś rozmawialiśmy o jej poezji, to miałem taką uwagę, że to w sumie nie są wiersze, że brakuje mi w nich jakiejś lirycznej kondensacji, bo rytmiczne opowiedzenie historii to za mało. Ale chyba Antonina jest już krok dalej, więc może Twoja mantra o „rozwoju” tych autorów jest tu rzeczywiście najbardziej trafiona. Przy okazji Marii Halber wskazujesz z kolei na gotowość tej dykcji, na to, że ta poezja długo czekała na swoje miejsce.
Halber stoi trochę tam, gdzie stała Jabłońska, prawda? Z nią to ciekawy przypadek jest. Wyznała mi, że zbierała się z wysłaniem na Połów od 2008 roku. To może wyjaśniać pewne wątpliwości dotyczące dykcji, które niniejszym wyprzedzam. Natomiast z pewnością jest to projekt zrobiony. Sam jestem ciekaw, jakie będą jego efekty za rok, dwa, kiedy spodziewam się wydania jej książki. Podobnie ma się sytuacja z Trojanowskim.
Co masz na myśli?
Wydaje mi się, że są to rzeczy w pewien sposób domknięte i być może to po nich spodziewałbym się najrychlejszego debiutu. Być może nawet w tym roku, być może w przyszłym. Ja jednak jestem ze szkoły Bohdana Zadury ‒ zadebiutować należy, kiedy zna się dalszy ciąg. Tutaj ten dalszy ciąg widzę. Zresztą, oczywiście nie tylko w tych zestawach. Intuicyjnie wydaje mi się jednak, że tutaj jest najbliżej. A Ty co wyczytałeś z zestawów Pierzchlińskiego albo Szaulińskiej?
Powiedziałbym też, iż Twój tytuł laudacji do zestawu Pierzchlińskiego – Nouvelles impressions de Białogard– mimo że jest trochę żartem, pasuje idealnie. Pokazuje i blaski, i cienie tego pisania na etapie, na którym chyba teraz jest: echa poematów prozą Sosnowskiego, podobne operowanie językiem, wzorowanie się na metaforyce marynistycznej i świetlnej, te apostrofy…
No, to jest ciekawa kwestia, bo widziałem również zdecydowanie inne wiersze Pierzchlińskiego, wiersze, w których w nieco odmienny sposób eksperymentował z semantyką, i bardzo jestem ciekaw, co by się stało, gdyby te dwie metody w jakiś sposób połączył. A jeżeli chodzi o Szaulińską – nie jestem tego tropu pewien – moczy kostki w tej samej wodzie, co Roman Honet? Chociaż nie, nie wodzie – rzece. Rzeka to może jest ta sama, ale przecież woda już nie.
Bardzo mi się podoba jej wiersz „late bloomers”, jakiś taki wyobraźniowo-afirmatywny tryb jej pisania, który spotykam trochę u Fiedorczuk, trochę u Klickiej, a trochę u Janickiego. Też bym chętnie zobaczył u tej dwójki te połączenia, o którym wspominasz, ale na razie widzę wzorce, jakieś modele, ale nie wiem, czego od tych modeli oczekiwać. Dużo w tej antologii – co odnotowujesz zresztą w komentarzach – poszukiwań, które mają dokądś zaprowadzić, w których czuć przebytą drogę, tylko nie widać jeszcze celu.
Ale widzisz, gdybyśmy się spodziewali jakiegoś końca tych dróg, to powinniśmy rozmawiać o debiutanckich książkach. Natomiast o zeszłorocznej antologii Połowu sam pisałeś, że wyprzedza o 2, 3 lata realny ruch w literackim świecie.
No, bo wyprzedzała, pisałem szczerze, zresztą, zaraz będziemy z niej mieli ileś tam debiutów. Co do tej nie mam na razie takiego przekonania. A co powiesz o tym, że wszyscy autorzy tym razem rzeczywiście należą do jednego pokolenia – przełomu lat 80. i 90., Antonina Tosiek jest najmłodsza (’96), ale w tym przypadku nie czuć różnicy względem reszty propozycji. Pytam o to, bo poprzedni Połów to były właściwie wczesne roczniki 80., jeśli dobrze pamiętam?
To zdecydowanie, mimo różnicy niemal dekady między najstarszymi i najmłodszymi laureatami, wydaje się, że prezentują oni jednak pewną spójność światopoglądową i literacką. Ale wydaje mi się też, że chodzi o bardzo podobny moment wejścia w literaturę, który (powtarzam to jak zacięta płyta, wiem), jest moim zdaniem dużo ważniejszy niż rocznik urodzenia. Jeżeli już musielibyśmy posługiwać się tym rocznikiem, to kluczem rzeczywiście jest rok 1990. Ta antologia jest zbiorem poetów, w których uwydatniają się najważniejsze tendencje w poezji polskiej autorów drugiej połowy lat 80. i pierwszej lat 90.
„Świadomość wspólnoty”, „troska o budowanie wspólnego świata” (to z materiału na zakładkę) ‒ to chyba najmocniejsze tezy, jakie sformułowałeś względem tych młodych autorów jako grupy. Tezy wynikające z jakiegoś przeświadczenia, obserwacji, czy raczej napisane w trybie życzeniowym: tacy macie być, to macie zmienić względem poezji początku wieku i wcześniejszej?
Mam wielką nadzieję, że to nie jest tryb życzeniowy. Miałem okazję wszystkich laureatów mniej lub bardziej poznać, znany jest mi ich stosunek do pojęcia wspólnotowości i ‒ co może nawet ważniejsze ‒ stosunek do nich samych jako grupy. Pomimo tego, że na różnych pozycjach, z różnymi atutami, wszyscy wydają się grać do tej samej bramki. Mamy mocną ławkę rezerwowych i jesteśmy gotowi na dogrywkę, a nawet rzuty karne.
Czyli – jak pisał Krzysiek Szeremeta w „Próbie ewangelii”, kiedyś też przecież debiutant z arkusza w BL i krakus – „Panie, daj bramkowy remis na wyjeździe”. Dzięki za rozmowę.
Autorom i autorkom podziękujmy, ja tu tylko sprzątam.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Urodzony w 1986 roku. Publikował w licznych pismach zwartych i ulotnych. Podejmował wiele, mniej lub bardziej udanych inicjatyw kulturalnych. Jest autorem debiutanckiej Stacji wieży ciśnień (2016), która ukazała się nakładem Biura Literackiego. Mieszka w Krakowie.
Ur. 1989, krytyk i historyk literatury; doktor literaturoznawstwa; pracuje na Wydziale Filologicznym UWr; autor książek o poezji najnowszej Wspólny mianownik (2020) oraz Wiersz… i cała reszta (2021).
Czternasty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJImpresja Jakuba Skurtysa na temat poezji Amelii Żywczak, laureatki projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2022”.
WIĘCEJTrzynasty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki zemla vulgaris Katarzyny Szwedy, wydanej w Biurze Literackim 29 maja 2023 roku.
WIĘCEJImpresja Jakuba Skurtysa na temat poezji Jakuba Gutkowskiego, laureata projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2022”.
WIĘCEJDwunasty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJImpresja Jakuba Skurtysa na temat poezji Miłosza Fleszara, laureata projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2022”.
WIĘCEJJedenasty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJDziesiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJRecenzja towarzysząca premierze książki fuzja bordo Karoliny Kapusty, wydanej w Biurze Literackim 6 lutego 2023 roku.
WIĘCEJDziewiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJImpresja Jakuba Skurtysa na temat poezji Joanny Łępickiej, laureatki projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2022”.
WIĘCEJÓsmy odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJSiódmy odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJSzósty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJ12. odcinek cyklu „PPR” autorstwa Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJImpresja Jakuba Skurtysa na temat poezji Jakuba Grabiaka, laureata 17. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca premierze książki cierpkie Marleny Niemiec, która ukaże się w Biurze Literackim 28 listopada 2022 roku.
WIĘCEJPiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJCzwarty odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJPosłowie Jakuba Skurtysa z książki Inaczej nie będzie Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, która wydanej w Biurze Literackim 14 listopada 2022 roku.
WIĘCEJ11. odcinek cyklu „PPR” autorstwa Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJRozmowa Przemysława Suchaneckiego z Jakubem Skurtysem, towarzysząca premierze książki Inaczej nie będzie Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, która wydanej w Biurze Literackim 14 listopada 2022 roku.
WIĘCEJ10. odcinek cyklu „PPR” autorstwa Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJDrugi odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJPierwszy odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJTrzeci odcinek z cyklu “Rozmowy na koniec” w ramach festiwalu TransPort Literacki 27.
WIĘCEJRozmowy na koniec: odcinek 4 Maria Krzywda
WIĘCEJCzternasty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJ8. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJTrzecia część dyskusji prowadzonej przez Antoninę Tosiek i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJDruga część dyskusji prowadzonej przez Antoninę Tosiek i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza i Jakuba Skurtysa na temat poezji Oli Lewandowskiej-Ferenc, laureatki 16. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJ7. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJDwunasty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJTrzynasty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJ6. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza i Jakuba Skurtysa na temat poezji Patricka Leftwicha, laureata 16. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJ5. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJJedenasty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJDziesiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJDziewiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJÓsmy odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Teksty odzyskane Tadeusza Różewicza, która ukaże się w Biurze Literackim 18 kwietnia 2022 roku.
WIĘCEJ4. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Julkiem Rosińskim, towarzysząca premierze książki streszczenie pieśni, wydanej w Biurze Literackim 21 marca 2022 roku.
WIĘCEJ3. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJSzósty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJSiódmy odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJ2. odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJCzwarty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJPiąty odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJPierwszy odcinek cyklu „PPR” Jakuba Skurtysa.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza i Jakuba Skurtysa na temat poezji Zofii Kiljańskiej, laureatki 16. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJTrzeci odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJPierwszy odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJDrugi odcinek z cyklu “Rozmowy na torach” w ramach festiwalu Stacja Literatura 26.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Meskalina i muzyka Henriego Michaux w przekładzie Jakuba Kornhausera i Wacława Rapaka, wydanej w Biurze Literackim 15 listopada 2021 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza i Jakuba Skurtysa na temat poezji Bartosza Horyzy, laureata 16. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Po domu Dariusza Sośnickiego, wydanej w Biurze Literackim 1 listopada 2021 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza i Jakuba Skurtysa na temat poezji Aleksandry Byrskiej, laureatki 16. edycji Połowu poetyckiego.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Połów. Poetyckie debiuty 2020, która ukazała się w Biurze Literackim 26 lipca 2021 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Mondo cane Jerzego Jarniewicza, która ukazała się w Biurze Literackim 28 czerwca 2021 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Found Footage Niny Voytali, laureatki 15. edycji Połowu.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy wszystkie moje lesby sprzedam do porno Zuzanny Strehl, laureatki 15. edycji Połowu.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Wieże Juliana Rosińskiego, laureata 15. edycji Połowu.
WIĘCEJGłos Dawida Mateusza w debacie „Nowe języki poezji”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Agaty Puwalskiej haka!, wydanej w Biurze Literackim 22 marca 2021 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Wykwit Karoliny Kapusty, laureatki 15. edycji Połowu.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Biurowe książki 2020 roku”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Komunizm, gówno i może cie kocham Tomasza Gromadki, laureatki 15. edycji „Połowu”.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Adamem Kaczanowskim, towarzysząca premierze książki Utrata, która zostanie wydana w Biurze Literackim 22 lutego 2021 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Mistrz Worda opanowuje podstawowe kompetencje soszjalu Sary Akram, laureatki 15. edycji „Połowu”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca wydaniu książki Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego Ciało wiersza, która ukazała się w Biurze Literackim 11 stycznia 2021 roku.
WIĘCEJSpotkanie wokół książek Wyspa na Księżycu Williama Blake’a, świnia jest najlepszym pływakiem Mirjoluba Todorovicia, Kielich upojenia Otona Župančiča oraz Skóra byka Salvadora Espriu z udziałem Tadeusza Sławka, Jakub Kornhauser, Miłosza Biedrzyckiego, Filipa Łobodzińskiego, Joanny Orskiej i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
WIĘCEJZapis dyskusji “Nowe języki poezji” prowadzonej przez Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Nowe języki poezji”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca wydaniu książki Radosława Jurczaka Zakłady holenderskie, która ukazała się w Biurze Literackim 18 listopada 2020 roku.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Radosławem Jurczakiem, towarzysząca wydaniu książki Radosława Jurczaka Zakłady holenderskie, która ukazała się w Biurze Literackim 18 listopada 2020 roku.
WIĘCEJSpotkanie wokół książki Ludzie ze Stacji w ramach festiwalu Stacja Literatura 25.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Julkiem Rosińskim, laureatem konkursu na „Wiersz i opowiadanie doraźne 2020”.
WIĘCEJSzkic Jakuba Skurtysa, towarzyszący wydaniu almanachu Wiersze i opowiadania doraźne 2020, który ukazał się w Biurze Literackim 8 października 2020 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca premierze almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2019, który ukazał się w Biurze Literackim 17 sierpnia 2020 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Katalog ofert Jakuba Sęczyka, laureata 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Haka! Agaty Puwalskiej, laureatki 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Ludzie ze Stacji”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca wydaniu książki Otona Župančiča Kielich upojenia, w wyborze, przekładzie i z posłowiem Katariny Šalamun- Biedrzyckiej, która ukazała się w Biurze Literackim 15 czerwca 2020 roku.
WIĘCEJSpotkanie z udziałem Anny Kałuży, Karola Maliszewskiego, Joanny Mueller, Joanny Orskiej oraz Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Ogród w szkle Klaudii Pieszczoch, laureatki 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJSpotkanie wokół książki “Waruj Joanny Mueller i Joanny Łańcuckiej z udziałem Joanny Mueller, Joanny Łańcuckiej, Anny Adamowicz oraz Dawida Mateusza w ramach festiwalu Stacja Literatura 22.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Jasnozielone albo zmartwychwstanę w słonecznikach Marleny Niemiec, laureatki 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Hoodshit Michała Mytnika, laureata 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJSpotkanie wokół książek Kroniki ukrytej prawdy Pere’a Caldersa, Sroga zima Raymonda Queneau i Biblia i inne historie Pétera Nádasa z udziałem Anny Sawickiej, Elżbiety Sobolewskiej, Anny Wasilewskiej, Anny Kałuży i Jakuba Skurtysa w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Grypsy proroków Pawła Kusiaka, laureata 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Biurowe książki 2019 roku”.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Przemysławem Suchaneckim, towarzysząca premierze książki Wtracenie Przemysława Suchaneckiego, która ukazała się w Biurze Literackim 31 grudnia 2019 roku.
WIĘCEJImresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Umowa śmieciowa Natalii Kubicius, laureatki 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Zakłady montażu jaźni Pawła Harlendera, laureata 14. edycji „Połowu”.
WIĘCEJSpotkanie wokół książek Puste noce i 100 wierszy wypisanych z języka angielskiego z udziałem Jerzego Jarniewicza, Karola Maliszewskiego i Dawida Mateusza w ramach festiwalu Stacja Literatura 23.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Naworadiowa Kacpra Bartczaka, wydanej w Biurze Literackim 26 sierpnia 2019 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Kroniki ukrytej prawdy Pere Caldersa, w tłumaczeniu Anny Sawickiej, wydanej w Biurze Literackim 15 lipca 2019 roku.
WIĘCEJSpotkanie autorskie wokół książki Po szkodzie z udziałem Bohdana Zadury, Karola Maliszewskiego i Dawida Mateusza w ramach festiwalu Stacja Literatura 23.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Parkingi podziemne jako miasta spotkań Aleksandra Trojanowskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Gminne Antoniny M. Tosiek, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Nic cięższe niż coś Katarzyny Szaulińskiej, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Trzysta cytryn do trzeciej potęgi tygrysa Marcina Podlaskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Anną Adamowicz, towarzysząca wydaniu książki Animalia, która ukazała się w Biurze Literackim 28 stycznia 2019 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Animalia Anny Adamowicz, która ukazała się w Biurze Literackim 28 stycznia 2019 roku.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Le voyage ivre Marcina Piechrzlińskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJSpotkanie z organizatorami festiwalu Stacja Literatura 23, w którym udział wzięli Damian Banasz, Artur Burszta, Mateusz Grzegorzewski, Aleksandra Grzemska, Polina Justowa, Dawid Mateusz, Mina, Joanna Mueller, Aleksandra Olszewska, Tomasz Piechnik, Juliusz Pielichowski, Magdalena Rigamonti i Maksymilian Rigamonti.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy zero waste Marii Halber, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Biurowe książki 2018 roku”.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Poetycka książka trzydziestolecia”.
WIĘCEJDyskusja redakcji Biura Literackiego z udziałem: Aleksandry Grzemskiej, Dawida Mateusza, Joanny Mueller, Aleksandry Olszewskiej, Juliusza Pielichowskiego i Artura Burszty na temat festiwalu Stacja Literatura 23.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Dni powszednie i święta Julii Szychowiak, wydanej w Biurze Literackim 15 października 2018 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa, towarzysząca premierze almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2017, który ukazał się w Biurze Literackim 13 sierpnia 2018 roku.
WIĘCEJSpotkanie autorskie w ramach festiwalu Stacja Literatura 22, w którym udział wzięli Radosław Jurczak, Dawid Mateusz, Magdalena Pułka i Karolina Felberg-Sendecka.
WIĘCEJSpotkanie autorskie “Tribute to John Ashbery” w ramach festiwalu Stacja Literatura 22.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Sankcje Jerzego Jarniewicza, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 30 kwietnia 2018 roku.
WIĘCEJRozmowa Konrada Góry i Dawida Mateusza z Robertem Rybickim, towarzysząca premierze książki Podręcznik naukowy dla onironautów (1998-2018), wydanej nakładem Biura Literackiego 19 marca 2018 roku.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Bohdanem Zadurą, towarzysząca premierze książki Po szkodzie, wydanej nakładem Biura Literackiego 26 lutego 2018 roku.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Biurowe książki roku 2017”.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Filipem Łobodzińskim, towarzysząca premierze książki Tarantula Boba Dylana w przekładzie Filipa Łobodzińskiego, wydanej nakładem Biura Literackiego 15 stycznia 2018 roku.
WIĘCEJSpotkanie autorskie “Nie będzie naród pluł nam w twarz” z udziałem Pawła Kaczmarskiego, Jakobe Mansztajna, Dawida Mateusza i Piotra Przybyły w ramach festiwalu Stacja Literatura 21.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Agatą Jabłońską, towarzysząca premierze książki Raport wojenny, wydanej nakładem Biura Literackiego 20 listopada 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Raport wojenny Agaty Jabłońskiej, wydanej nakładem Biura Literackiego 20 listopada 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Historie ważne i nieważne w przekładzie Bohdana Zadury, wydanej nakładem Biura Literackiego 26 maja 2011 roku, a w wersji elektronicznej 13 listopada 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa książki Trawers Andrzeja Sosnowskiego, wydanej w Biurze Literackim w wersji papierowej 6 marca 2017 roku, a w wersji elektronicznej 31 lipca 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa towarzysząca premierze książki Wybieganie z raju (2006-2012) Tomasza Pułki, wydanej w Biurze Literackim 10 lipca 2017 roku.
WIĘCEJAutorski komentarz Dawida Mateusza w ramach cyklu “Historia jednego wiersza”, towarzyszący premierze książki Wybieganie z raju (2006–2012) Tomasza Pułki, wydanej w Biurze Literackim 10 lipca 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Stacja wieży ciśnień Dawida Mateusza, wydanej w Biurze Literackim w wersji papierowej 26 lipca 2016 roku, a w wersji elektronicznej 17 lipca 2017 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Jarzmo Przemysława Owczarka, wydanej w Biurze Literackim 29 maja 2017 roku.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Robertem Rybickim, towarzysząca premierze książki Dar Meneli, wydanej w Biurze Literackim 17 kwietnia 2017 roku.
WIĘCEJRozmowa Piotra Jemioły z Jakubem Skurtysem, towarzysząca premierze książki Trawers Andrzeja Sosnowskiego, wydanej w Biurze Literackim 6 marca 2017 roku.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Na scenie czy w polu”.
WIĘCEJRozmowa Dawida Mateusza z Konradem Górą, towarzysząca premierze książki Nie, wydanej w Biurze Literackim 15 listopada 2016 roku.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Z tamtej strony ciszy Bolesława Leśmiana w wyborze Jacka Gutorowa, wydanej 8 listopada 2012 roku w Biurze Literackim.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Biurowe książki 2016 roku”.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Piotrem Matywieckim.
WIĘCEJRozmowa Krzysztofa Sztafy z Dawidem Mateuszem, towarzysząca premierze książki Stacja wieży ciśnień, wydanej w Biurze Literackim 26 lipca 2016 roku.
WIĘCEJKomentarz Dawida Mateusza w ramach cyklu „Historia jednego wiersza”, towarzyszący premierze książki Stacja wieży ciśnień, wydanej w Biurze Literackim 26 lipca 2016 roku.
WIĘCEJSzkic Jakuba Skurtysa o poezji Kamili Janiak. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Szymonem Domagałą-Jakuciem. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJFragment zapowiadający książkę Stacja wieży ciśnień Dawida Mateusza, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJFragment zapowiadający książkę Stacja wieży ciśnień Dawida Mateusza, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJRozmowa Jakuba Skurtysa z Dawidem Mateuszem. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Dawida Mateusza. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJAutorski komentarz Dawida Mateusza w ramach cyklu „Historia jednego wiersza”. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie „Formy zaangażowania”, towarzyszącej premierze antologii Zebrało się śliny, która ukaże się niebawem w Biurze Literackim.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “Powiadacie, że chcecie rewolucji”.
WIĘCEJKomentarz Dawida Mateusza do wiersza Literatura małych ojczyzn.
WIĘCEJEsej Jakuba Skurtysa towarzyszący premierze książki Zmartwychwstanie ptaszka Bohdana Zadury.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “Po co nam Dzieła zebrane Karpowicza”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z ksiażki Księga zakładek Jacka Gutorowa.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “Biurowe książki 2010 roku”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Nocne życie Bohdana Zadury.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “44. Poezja polska od nowa”.
WIĘCEJZ Piotrem Matywieckim o książce Złotniejący świat Marii Konopnickiej rozmawia Jakub Skurtys.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “Dobry wieczór”.
WIĘCEJGłos Jakuba Skurtysa w debacie “Jak rozmawiać o poezji”.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki poems Andrzeja Sosnowskiego.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Kolejowe dzieci Seamusa Heaneya.
WIĘCEJZ Jakubem Skurtysem o książce Sajgon rozmawia Mateusz Kotwica.
WIĘCEJZ Kacprem Bartczakiem o książce Świat nie scalony. Estetyka, poetyka, pragmatyzm rozmawiają Paweł Kaczmarski i Jakub Skurtys.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Świat nie scalony Kacpra Bartczaka.
WIĘCEJRecenzja Jakuba Skurtysa z książki Zdarte okładki (1965-2009) Piotra Matywieckiego, wydanej w Biurze Literackim 14 września 2009 roku.
WIĘCEJZ Piotrem Matywieckim o książce Zdarte okładki rozmawia Jakub Skurtys.
WIĘCEJCzytanie z książki Połów. Poetyckie debiuty 2018 z udziałem Marii Halber, Marcina Pierzchlińskiego, Marcina Podlaskiego, Katarzyny Szaulińskiej, Aleksandra Trojanowskiego i Antoniny Małgorzaty Tosiek w ramach festiwalu Stacja Literatura 24.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Pawła Kusiaka Miejsca cięcia i podłożenia. Prezentacja w ramach projektu „Połów 2018”.
WIĘCEJRecenzja Dawida Kujawy towarzysząca wydaniu almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2018, który ukazał się nakładem Biura Literackiego 3 czerwca 2019 roku.
WIĘCEJRecenzja Antoniego Zająca towarzysząca wydaniu almanachu Połów. Poetyckie debiuty 2018, który ukazał się nakładem Biura Literackiego 3 czerwca 2019 roku.
WIĘCEJKatarzyna Szaulińska rozmawia z Aleksandrem Trojanowskim, laureatem 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Parkingi podziemne jako miasta spotkań Aleksandra Trojanowskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarza Aleksandra Trojanowskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Aleksandra Trojanowskiego Parkingi podziemne jako miasta spotkań. Prezentacja laureata projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJMarcin Pierzchliński rozmawia z Antoniną M. Tosiek, laureatką 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Gminne Antoniny M. Tosiek, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarz Antoniny M. Tosiek, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Antoniny M. Tosiek Gminne. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJMarcin Podlaski rozmawia z Katarzyną Szaulińską, laureatką 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Nic cięższe niż coś Katarzyny Szaulińskiej, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarz Katarzyny Szaulińskiej, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Katarzyny Szaulińskiej Nic cięższe niż coś. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJAntonina M. Tosiek rozmawia z Marcinem Podlaskim, laureatem 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Trzysta cytryn do trzeciej potęgi tygrysa Marcina Podlaskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarz Marcina Podlaskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Marcina Podlaskiego Trzysta cytryn do trzeciej potęgi tygrysa. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJMaria Halber rozmawia z Marcinem Pierzchlińskim, laureatem 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy Le voyage ivre Marcina Piechrzlińskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarz Marcina Pierzchlińskiego, laureata 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw wierszy Marcina Pierzchlińskiego Le voyage ivre. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJAleksander Trojanowski rozmawia z Marią Halber, laureatką 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJImpresja Dawida Mateusza na temat zestawu wierszy zero waste Marii Halber, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJAutorski komentarz Marii Halber, laureatki 13. edycji „Połowu”.
WIĘCEJPremierowy zestaw Marii Halber. Prezentacja w ramach projektu „Poetyckie debiuty 2018”.
WIĘCEJSzkic Mai Staśko i Dawida Kujawy o poezji Dawida Mateusza z tomu Stacja wieży ciśnień. Prezentacja w ramach cyklu tekstów zapowiadających antologię Zebrało się śliny. Nowe głosy z Polski, która ukaże się w Biurze Literackim.
WIĘCEJ